pátek 27. ledna 2017

Pod ledem?

Erika Fosterová se vrací do služby s komplikovaným případem. Po profesním selhání, které zasáhlo nejen její pracovní ale i osobní život, se vrací na scénu s případem, který zahýbá všemi kruhy. Dcera bohatého a vlivného muže je nalezena mrtvá, a Erika má ukázat, že její pověst i přes selhání nelhala. Podaří se jí najít vraha a rozplést komplikované vztahy zbohatlické rodiny?
Robert Bryndza, britský autor žijící střídavě v Nitře a v Londýně, přichází s mrazivým příběhem, který si v ničem nezavdá s dnes již tradičními severskými detektivkami. Narozdíl do nich nás však provází po důvěrně známém Londýně, se všemi jeho nástrahami a společensko - politickými konflikty, které zasahují do všech oblastí. Přestože je prostředí ryze britské, až z něj takřka ukapává černý čaj s mlékem, je hlavní hrdinkou Slovenka, která se do Londýna přistěhovala před lety.

Erika při své poslední akci přišla takřka o všechno. Svou reputaci, práci i svého manžela. Teď se vrací v roli obětního beránka, který má odnést všechna pochybení, která plynou z ostře sledovaného případu. Díky své neochvějnosti a neústupnosti se dostává do situací, které ohrožují nejen její budoucí profesní dráhu, ale i její vlastní život. Nemusí bojovat jen s unikajícím vrahem, ale rovněž se společenským postavením rodičů zavražděné dívky, kteří věří, že mají právo zasahovat do všech oblastí vyšetřování. A čím je Erika vrahovi blíže, tím více překážek musí překonávat. Podaří se jí nakonec chytit vraha, a zachránit si holý život?

Příběh je od počátku napínavý a nese se v rychlém tempu. Osobně mě pohltil natolik, že jsem knihu začala číst v jednu ráno, a když bylo 7.20, zaklapla jsem ji s pocitem zadostiučinění a dobře vykonané práce. Bylo pěkné vyřešit za jednu noc několik kriminálních případů. Nepamatuji si, kdy naposledy mě nějaká detektivka zaujala natolik, že jsem ji přečetla na jeden zátah. U téhle se to povedlo náramně, a musím uznat, že se opravdu moc těším na další díl, který by měl vyjít někdy letos v březnu.

Tato detektivka má vše, co má mít. Strhující příběh, spletité vztahy, rodinná tajemství, prchající padouchy, uvěřitelnou vyšetřovatelku i osinu v zadku. Zastoupení najdou mnohé lidské povahy, sympatické i nesympatické. Občas jsem měla chuť někomu jednu vrazit, jindy jsem byla napjatá jak struna, až jsem v zubech drtila cíp peřiny. A i když nás ve škole učili, že čtivost není parametr, který by se měl při popisu knihy užívat, jen těžko se mi pro zhodnocení hledá jiné slovo.

Tuto knihu jsem vyhrála na blogu u Narcisky, a musím jí za ni opravdu moc poděkovat. Sama bych si ji možná nepřečetla, protože seznam mých knih k přečtení přetéká tituly, a já přišla bych tak o tenhle skvělý kousek a vlastně celou novou sérii. 

5/5


1 komentář:

  1. Moc pěkná recenze :) Na knížku mám zálusk od té doby co vyšla :) A hlavně na ni všude čtu samou chválu :)

    OdpovědětVymazat